Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden maken deel uit van de overeenkomst en zijn de regels voor u en de koper of afnemer van uw product of dienst. Het gaat om regels over bijvoorbeeld:
- Offertes (vrijblijvend of niet? Wat is de termijn voor aanvaarding?);
- Transport (wie betaalt de transport kosten of invoerrechten?);
- Garantie (zo ja, onder welke voorwaarde?);
- Aansprakelijkheid (Wat is de maximale schadevergoeding?);
- Eigendomsvoorbehoud (De eigendom gaat pas over na betaling);
- Betaling (wat is de betalingstermijn? Worden er incassokosten berekend bij niet betaling?).
Het is belangrijk om goede algemene voorwaarden te hebben, zodat het direct duidelijk is welke rechten en plichten u en uw klant hebben. Algemene voorwaarden verkleinen de ondernemersrisico’s die u loopt en u hoeft niet elke keer apart te onderhandelen over bovenstaande punten.
Algemene voorwaarden moeten redelijk zijn voor uw klant. Daarnaast moet u de algemene voorwaarden voor of tijdens het sluiten van een overeenkomst aan de klant verstrekken.
Rood Incasso & Juridisch Advies kan voor u algemene voorwaarden opstellen of uw algemene voorwaarden screen of deze nog actueel zijn. Wilt u advies over algemene voorwaarden of heeft u een concrete vraag? Belt u ons gerust voor het maken van een vrijblijvende afspraak.